Tuesday 11 February 2014

Be Thankful

Physiotherapy...

Simply a word but to some people it brings hope, courage and better life. This is what I personally describe and the feeling of 'syukur' to Him prevails.

A two hour time spent at the rehabiliative service centre in Sime Darby Medical Centre (SDMC) this morning is like a wake up call.

Kadang- kadang, perkara remeh di dalam hidup juga jadi rungutan, sedangkan jika setelah kita lihat, ada insan2 lain yang berusaha, bersusah payah  dan ambil masa yang sangat lama hanya semata- mata untuk berjalan dari satu tempat ke tempat lain walaupun jarak yang sangat dekat, then we feel gifted. Not due to ageing factor but they are born to be. Must salute their effort to get better and better each day.

Every  incident which occurs in life will make us wiser. The best part is that, you are able to explore more about life, how colouful and different it is to everyone.

True enough, life experience is the best lesson, allow us to think and judge how grateful and thankful we are compared to the less fortunate ons.


Obviously, kebanyakan manusia hanya akan berasa  syukur hanya apabila telah ditimpa musibah. Bila tiada apa yang diduga, kita mudah lupa dengan nikmatNya. Tidak pernah merasa puas hati dengan apa yang ada kerana sibuk memikirkan apa yang kita tiada. Sibuk menuding silap dan kesilapan orang lain. Memang senang  untuk berhujah tetapi memang teramat sukar untuk dilakukan.

 Apapun hanya usaha, yakin dan doa yang bersungguh2 dan berterusan kepadaNya pasti dapat mendidik jiwa sendiri dan anak2 menjadi hamba yang sentiasa bersyukur dengan izinNya.


Turn Syakira pula. The machine helps to stimulate the blood circulation


1 comment: